top of page

OHŇOSTROJ OPERNÍCH A OPERETNÍCH MELODIÍ

Jednoduchý příběh hudební agentky, která má sestavit dohromady hudební program, „Ohňostroj operních a operetních melodií“. Snaží se sehnat interprety, aby byli co nejkvalitnější, i když na to nemá velké finanční prostředky. Přitom dochází k různým komickým situacím, ale snažení je nakonec úspěšné a druhá polovina představení – po přestávce – je už „Ohňostroj“ sám, bez dialogů

ÚČINKUJÍCÍ

MANAŽERKA

Renée Nachtigallová

PLACIDO BEATO - TENOR

Zdeněk Musil

Pavel Klečka

ANINA ERTL - SOPRANISTKA

Iva Šaková

Zuzana Pavlová

KLAVÍRISTA

Jaromír Šalamoun

MARIO - TENOR

Michal Klamo

Aleš Briscein

OSTATNÍ

Kostýmy
Miloslava Pravdová

 

Masky
Hana Kalinová

 

Scénář
Renée Nachtigallová

OBSAH

Manažerka má dát dohromady lákavý program: „Ohňostroj operních a operetních melodií“

Ale není to zas tak jednoduché, jako všude i na tento program schází dostatek finančních prostředků. A navíc premiéra má být už za týden… Přesto zkusí vše zorganizovat:

 

Nejprve obvolá pár pěvců, ale hlavní oporou je jí jako vždy starý kamarád klavírista. Ani tentokrát ji nezklame a pro inspiraci i něco zahraje:

 

Pietro Mascagni – Cavalleria rusticana – Intermezzo

Z možných adeptů se jako první přichází představit baryton – je, pravda, trochu „unavený“ po bujarém večírku, ale přesto se nedá přehlédnout, že je to dobrý zpěvák.

 

Oskar Nedbal – Polská krev – Árie Zaremby: „Jsem jeden z diplomatů…“

Tenoři jsou všude na světě považováni za zvláštní druh lidí. Ani ten náš není tak docela normální, ale zpívat umí. Takže teď už chybí jen soprán a mezzosoprán.

 

Neapolská píseň – Santa Lucia

Se sopranistkou má naše manažerka zase štěstí: po jedné nafoukané primadoně narazí na madam Ertl, kterou finanční stránka až tak nezajímá a navíc zpívá velmi dobře.

 

Giacomo Puccini – Mme Butterfly – árie Cio-Cio-San: „Un bel di vedremo…“

 

Georges Bizet – Carmen – árie Escamillia

Se sopranistkou – nebo spíš s tenorem je přeci jen jeden problém: madam Ertl se tenoristovi velice líbí, ale zatím na jeho dvoření odpovídá velmi rasantně odmítavě. Co kdyby to náš pěvec zkusil s nějakých krásným milostným duetem?

 

Giuseppe Verdi – La Traviata – duet Violetty a Alfréda: „Parigi, o cara…“

Tak, ale s mezzosopranistkou je skutečně potíž, ne a ne ji najít. Vtom se do toho vloží kamarád klavírista: „A co ty? Ty bys to už zkusit nechtěla?“ Manažerka se už necítí být ve věku, kdy by se měla příliš předvádět, ale po upřímném ujištění, že staré čarodějnice jsou v umění také často zapotřebí, nakonec svolí.

 

Giuseppe Verdi – Il Trovatore – árie Azuceny: „Stride la vampa…“

I sopranistka Ertl je potěšena novou kolegyní a hned si s ní chce vyzkoušet nějaký duet:

 

Jacques Offenbach – Hoffmannovy povídky – Barcarolla

A teď už půjde určitě všechno jako po másle. Sólisty máme, ještě si pár věcí vyzkoušíme a Ohňostroj může začít.

 

Franz Lehár – Země úsměvů – árie Su-Čonga: „Své srce tobě dám…“

Johann Strauss – Netopýr – Čardáš Rosalindy

Wolfgang Amadeus Mozart – Don Giovanni – Šampaňská árie Giovanniho

Emerich Kálmán – motiv z Čardášové princezny – „My jsme vám přišli kousek štěstí dát…“

Giuseppe Verdi – La Traviata – Brindisi

Richard Wagner – Tannhäuser – píseň Wolframa – Večernice

Georges Bizet – Carmen – Habanera

Giuseppe Verdi – Rigoletto – árie vévody

Giuseppe Verdi – Aida – árie Aidy: „Ritorna vincitor…“

Wolfgang Amadeus Mozart – Don Giovanni – duet Zerliny a Giovanniho: „La ci darem…“

Franz Lehar – Veselá vdova – árie Danila: „U Maxima jsem znám…“

Franz Lehar – Giuditta – píseň Giuditty: „Moje rety jen k polibku zvou…“

Johann Strauss – Cikánský baron – Verbířská

Gioachino Rossini – Kočičí duet

Leonard Bernstein – West Side Story – píseň Marie

Leonard Bernstein – West Side Story – duet Marie a Toniho – „Jdem tmou…“

Frederic Löwe – My Fair Lady – píseň popeláře Doolittla: „Já se dnes dopoledne žením…“

bottom of page