OHŇOSTROJ OPERNÍCH A OPERETNÍCH MELODIÍ
Jednoduchý příběh hudební agentky, která má sestavit dohromady hudební program, „Ohňostroj operních a operetních melodií“. Snaží se sehnat interprety, aby byli co nejkvalitnější, i když na to nemá velké finanční prostředky. Přitom dochází k různým komickým situacím, ale snažení je nakonec úspěšné a druhá polovina představení – po přestávce – je už „Ohňostroj“ sám, bez dialogů
ÚČINKUJÍCÍ
MANAŽERKA
Renée Nachtigallová
PLACIDO BEATO - TENOR
Zdeněk Musil
Pavel Klečka
ANINA ERTL - SOPRANISTKA
Iva Šaková
Zuzana Pavlová
KLAVÍRISTA
Jaromír Šalamoun
MARIO - TENOR
Michal Klamo
Aleš Briscein
OSTATNÍ
Kostýmy
Miloslava Pravdová
Masky
Hana Kalinová
Scénář
Renée Nachtigallová
OBSAH
Manažerka má dát dohromady lákavý program: „Ohňostroj operních a operetních melodií“
Ale není to zas tak jednoduché, jako všude i na tento program schází dostatek finančních prostředků. A navíc premiéra má být už za týden… Přesto zkusí vše zorganizovat:
Nejprve obvolá pár pěvců, ale hlavní oporou je jí jako vždy starý kamarád klavírista. Ani tentokrát ji nezklame a pro inspiraci i něco zahraje:
Pietro Mascagni – Cavalleria rusticana – Intermezzo
Z možných adeptů se jako první přichází představit baryton – je, pravda, trochu „unavený“ po bujarém večírku, ale přesto se nedá přehlédnout, že je to dobrý zpěvák.
Oskar Nedbal – Polská krev – Árie Zaremby: „Jsem jeden z diplomatů…“
Tenoři jsou všude na světě považováni za zvláštní druh lidí. Ani ten náš není tak docela normální, ale zpívat umí. Takže teď už chybí jen soprán a mezzosoprán.
Neapolská píseň – Santa Lucia
Se sopranistkou má naše manažerka zase štěstí: po jedné nafoukané primadoně narazí na madam Ertl, kterou finanční stránka až tak nezajímá a navíc zpívá velmi dobře.
Giacomo Puccini – Mme Butterfly – árie Cio-Cio-San: „Un bel di vedremo…“
Georges Bizet – Carmen – árie Escamillia
Se sopranistkou – nebo spíš s tenorem je přeci jen jeden problém: madam Ertl se tenoristovi velice líbí, ale zatím na jeho dvoření odpovídá velmi rasantně odmítavě. Co kdyby to náš pěvec zkusil s nějakých krásným milostným duetem?
Giuseppe Verdi – La Traviata – duet Violetty a Alfréda: „Parigi, o cara…“
Tak, ale s mezzosopranistkou je skutečně potíž, ne a ne ji najít. Vtom se do toho vloží kamarád klavírista: „A co ty? Ty bys to už zkusit nechtěla?“ Manažerka se už necítí být ve věku, kdy by se měla příliš předvádět, ale po upřímném ujištění, že staré čarodějnice jsou v umění také často zapotřebí, nakonec svolí.
Giuseppe Verdi – Il Trovatore – árie Azuceny: „Stride la vampa…“
I sopranistka Ertl je potěšena novou kolegyní a hned si s ní chce vyzkoušet nějaký duet:
Jacques Offenbach – Hoffmannovy povídky – Barcarolla
A teď už půjde určitě všechno jako po másle. Sólisty máme, ještě si pár věcí vyzkoušíme a Ohňostroj může začít.
Franz Lehár – Země úsměvů – árie Su-Čonga: „Své srce tobě dám…“
Johann Strauss – Netopýr – Čardáš Rosalindy
Wolfgang Amadeus Mozart – Don Giovanni – Šampaňská árie Giovanniho
Emerich Kálmán – motiv z Čardášové princezny – „My jsme vám přišli kousek štěstí dát…“
Giuseppe Verdi – La Traviata – Brindisi
Richard Wagner – Tannhäuser – píseň Wolframa – Večernice
Georges Bizet – Carmen – Habanera
Giuseppe Verdi – Rigoletto – árie vévody
Giuseppe Verdi – Aida – árie Aidy: „Ritorna vincitor…“
Wolfgang Amadeus Mozart – Don Giovanni – duet Zerliny a Giovanniho: „La ci darem…“
Franz Lehar – Veselá vdova – árie Danila: „U Maxima jsem znám…“
Franz Lehar – Giuditta – píseň Giuditty: „Moje rety jen k polibku zvou…“
Johann Strauss – Cikánský baron – Verbířská
Gioachino Rossini – Kočičí duet
Leonard Bernstein – West Side Story – píseň Marie
Leonard Bernstein – West Side Story – duet Marie a Toniho – „Jdem tmou…“
Frederic Löwe – My Fair Lady – píseň popeláře Doolittla: „Já se dnes dopoledne žením…“